REVIEW : DAISO HAND CREAM

1:57:00 PM

A hand cream is must have item for me. Cause I got dry skin and when I was travelling in Kuala Lumpur, I forgot to bring it. So, I decided to buy a hand cream at Daiso. Today's post is about the hand cream.

Hand cream itu salah satu produk yang wajib untukku. Karena jenis kulitku kering. Nah, waktu jalan-jalan ke Kuala Lumpur aku lupa bawa. Akhirnya aku beli hand cream di Daiso. Posting kali ini akan membahas tentang hand cream yang kubeli ini.


What is it?
A hand cream produced for DAISO Japan which made in Korea. It claims moisturize & whiten the skin. It contains Hyaluronic acid and Vitamin E.

Produk ini diproduksi untuk DAISO Japan, tapi ternyata buatan Korea. Katanya bisa melembabkan dan memutihkan kulit. Mengandung Hyaluronic acid dan Vitamin E.


♛ Packaging (9/10)
I have to say, one of the reason why I bought it is because of the packaging. It looks so cute! It also comes in a tube and pretty handy.

Jujur nih salah satu alasan aku beli ini karena kemasannya. Lucu banget! Bentuknya juga tube dan praktis.


♛ Formula (7/10)
It has creamy texture just like other hand cream, what I like is easy to absorbed and non greasy. Beside, it also has nice flowery scent. However, it doesn't keep the moisture as long as I thought. So, I keep applying it many times during the day.

Teksturnya creamy seperti hand cream lainnya, yang aku suka mudah diserap kulit dan gak lengket. Selain itu wangi bunga-nya juga enak. Sayangnya, produk ini gak menjaga kelembaban dalam waktu yang lama, jadi harus pakai berkali-kali deh dalam waktu sehari.


♛ Overall (7/10)
If you don't have dry skin, this product will be awesome, cause the price is cheap. But for me, I need a better hand cream. I also think it's not available at Daiso in Indonesia, so sad.

Kalau kulitmu gak kering, hand cream ini pas banget buat kamu, apalagi harganya murah. Kalau untukku sih kurang cocok. Selain itu kayaknya di Daiso Indonesia ini gak ada deh, sayang banget.


So, what do you think about this hand cream?

Jadi, gimana menurutmu tentang produk ini?

You Might Also Like

0 comments

Part of IBB

Beauty Blogger Match Maker

Part of BBlog Indonesia