Imaginary Friend

Blog berisi review makeup & skin care dan juga pengalaman traveling ke Jepang, Singapore, dll.

I suffer for dry skin. You know, dryness can cause wrinkles. Nobody want wrinkles right? I've tried so many cream, but nothing work :( 
Until I found this magical cream for very dry skin type. It's from The Body Shop. I've tried the Vitamin E moisture cream before, but doesn't give big impact to my skin. So I decide to buy the Intense Moisture one.


 ♛ Packaging :  (9/10)
What's great about The Body Shop is "green packaging". Green packaging is recyclable one. Anyway, I like the pale pinky color of the jar.



♛ Texture : (9/10)
The texture is kinda heavy. I apply it all over my face with a massage then gently pat the face, so the cream can be absorbed properly.


♛ Overall : (9/10)
This is like the best cream for my face, not just me actually. My sister loves it so much too! Her skin is so dry and flaky :( 
So, I suggest her to try The Body Shop Vitamin E Intense Moisture Cream and it really works. 



Actually, I just bought the second jar, so yeah if you're looking for an affordable face cream for very dry skin, just try The Body Shop Vitamin E Intense Moisture Cream. Remember, only for very dry skin!

What about you, what's your skin type & your favorite face cream?



Aku sedih banget punya kulit yang kering. Soalnya, kulit kering itu bisa menyebabkan keriput. Mana ada kan yang mau punya keriput di wajahnya? Aku sudah mencoba banyak krim untuk kulit kering, tapi tidak ada yang cocok :(
Sampai akhirnya, aku menemukan krim ajaib ini untuk kulit yang sangat kering. Krim dari The Body Shop. Aku sebelumnya pernah coba Vitamin E moisture cream, tapi tidak memberikan dampak yang besar. Jadi aku memutuskan untuk membeli Vitamin E Intense Moisture Cream.

 ♛ Kemasan : ( 9/10)
Apa yang hebat tentang The Body Shop adalah "green packaging". Maksudnya kemasan yang dapat didaur ulang. Oia, aku suka dengan warna pale pinky di kemasannya.

♛ Tekstur : ( 9/10)
Teksturnya memang agak berat. Biasanya, aku memakai ke seluruh wajah sambil dipijat kemudian tepuk tepuk wajah dengan lembut sehingga dapat menyerap krim dengan baik .

♛ Keseluruhan : ( 9/10)
Krim ini cocok banget untuk wajahku. Adikku juga suka banget! Kulitnya sangat kering dan bersisik :(
Jadi, saya sarankan untuk mencoba The Body Shop Vitamin E Intense Moisture Cream dan benar-benar cocok.

Aku sudah beli yang kedua kalinya. Nah, kalau kamu sedang mencari krim wajah  untuk kulit yang sangat kering, coba deh The Body Shop Vitamin E Intense Moisture Cream. Ingat, hanya untuk kulit yang sangat kering!

Kalau kamu jenis kulitnya apa, terus krim wajah favorit kamu apa?

Disclaimer

I personally tested every product and give my very honest opinion based on my personal experienced. I put additional disclaimer in each sponsored post.

Bottom Ad [Post Page]

| Designed by Colorlib